BOSU

Bosu je skratka „both sides up“, čo môžeme preložiť ako „obe strany nahor“. To znamená, že sa dá cvičiť ako na nafúknutej strane tak aj na rovnej plošine. Používanie bosu zlepšuje rovnováhu, vnímanie pohybového aparátu a vnímanie jednotlivých častí tela. Tréning môžeme rozdeliť do viacerých skupín, ktoré sa líšia intenzitou a náročnosťou.

  • Cardio– ide o dynamickú hodinu, na ktorej precvičíte celé telo, hlavne svaly ktoré majú tendenciu ochabovať, teda svaly ako nohy, sedacie svaly, brušné svalstvo, svaly na rukách. Behom tejto hodiny dochádza k redukcii podkožného tuku a zvyšovaniu fyzickej kondície.
  • Strenght– ide o dynamické cvičenie s prvkami posilňovania. Na tejto hodine precvičíte celé telo, najmä svaly, ktoré majú tendenciu ochabovať. Vzhľadom na to, že cvičenie je uskutočnené na Bosu, dochádza zároveň k aktivácií a zapojeniu hlbokého stabilizačného systému.
  • Core- hodiny sú vedené v pomalom tempe a s zamerané na posilnenie aktivity hlbokého stabilizačného systému. V priebehu tejto hodiny posilníte celé telo.